BOTEVES VAGY? FRANCIÁS? ITT A HELYED!

BONJOUR A TOUS!

Je m'appelle Klara Zongor, je suis prof de francais a l'École Primaire Hriszto Botev depuis 10 ans. J'aime enseigner, et a mon avis, enseigner, c'est pas justement faire apprendre le vocabulaire et la grammaire, mais il faut approcher la culture, la civilisation aussi. Dans mon travail, j'utilise beaucoup les documents authentiques, les films, la musique, la gastronomie et les méthodes ludiques. Le plus important, que mes éleves aiment etre "franciás" (apprenant le francais)!

Zongor Klárának hívnak és immár 10 éve tanítom a franciát a Botev iskolában. Szeretek tanítani, és véleményem szerint tanítás nemcsak a szókincset és a nyelvtant jelenti, hanem a kultúra és a civilizáció közelebb hozása a cél. A munkámban sokat használom az autentikus anyagokat, filmeket, zenét, a francia gasztronómiát és a játékos módszereket. A legfontosabb, hogy a tanítványaim szeretnek "Franciások" lenni!

Táborok

Kínai fotó
V. Francia Tábor - Keszthely
2009. július
Az ötödik tábor helyszínéül Keszthelyt választottuk. De beszéljenek helyettem a képek!
Beni egymillió dolláros mosolya
A nagy megmentőnk : a kisvasút
A vattacukor vonzásában

Pétanque
IV. Francia Tábor - Kőszeg
2008. augusztus 11.-16.

Kőszeg! A franciások szerint az egyik eddigi legjobb Francia Tábor itt volt! Egy nagy házban laktunk a hegy tetején (2 km-re Kőszegtől). Itt is bővelkedtünk programokban. A táborról Soltész Luca írt egy cikket a botevesek iskolai újságjába. Íme a cikk:

KŐSZEGI OLIMPIA

Írta: Soltész Luca Flóra

2008-ban, a Pekingi Olimpiával egyidőben, Kőszegen is rendeztek sportversenyeket. Ez volt a IV. Francia Tábor, ahol minden szoba választott egy országot. Volt itt: Egyiptom - az egyetlen "lányos" ország - , Sao Tome és Principe, Magyarország, Szomália, USA és Olaszország. Napközben kirándultunk, délután és este versenyeztünk. Meglátogattuk a Jurisics várat, és ott egy óráig ugráltunk egy szénakazalban. Nagyon érdekesnek találtuk ahogy, a kőszegiek árulják a zöldséget és gyümölcsöt. A finomságokat műanyag tálkákba rakják, egy papírkára felírják az árat és aki éhes az a becsületkasszába dobja a pénzt. Sokat voltunk az erdőben túrázni és meglátogattunk egy drótkötélpályát is. Közben sok verseny is zajlott. Volt olimpiai és kőszegi kvíz, kirakó, foci, boule (egy francia golyójáték), activity és számháború is. Mindenki nagyon jól érezte magát.

Jövőre irány a vízpart. HAJRÁ GALLOK!

Pista bácsinál a garázsmúzeumban
Szalmában ugrálás - a legjobb program!
Bebi a 007-es ügynök

Marci elfáradt
Márkó elgondolkodott
A szállás címe: Ciklámen Üdülő:

A vonaton
III. Francia Tábor - Balatonszárszó
2007.augusztus 7.-11.

2007 augusztusában - immár hagyományosan harmadszor rendeztük meg a Francia tábor. Idén Balatonszárszó volt a helyszín, ahova egy hosszú vonatozás után jutottunk el.
A táborban minden napra jutott valami érdekes program. Voltunk postamúzeumban, sokat fürödtünk a Balatonban, ami nekünk "északiaknak" meglepően alacsony volt és Balatonbogláron megnéztünk egy konyakmeggy-üzemet. Utolsó este a helyi kertmoziban néztük meg a híres francia filmsorozat, a Taxi negyedik részét.

Az idő és a társaság is nagyon jó volt. A legkisebb táborozó első, a legidősebb nyolcadik osztályba járt.
Izgalomban sem volt hiány, az egy hét alatt kétszer járt nálunk a fogtündér, és egy mobil is megfürdött a tóban (hál' istennek megszáradt és továbbra is működik).

Remélem jövőre hasonlóan gazdag élményekkel térhetünk majd haza!

Megérkeztünk

A postamúzeumban

A nagyfiaim... :-)

.............................................................................
II. Francia Tábor - Velence
2006. augusztus

A második tábor helyszíne Velencén volt egy hatalmas gyereküdülőben.

Kirándultunk ...

... és strandoltunk!

Rebekát elfújja a szél!

Ádám, Lili, Lilla, Luca, Réka, Peti

Kolos és a Gyík

További képek:

.................................................................................................................

I. Francia Tábor - Balatongyörök
2005. augusztus

Az első Francia Tábort Edit nénivel Balatongyörökön szerveztük. Íme néhány kép a táborról:

A vonaton

Kirándulás az Afrika Múzeumban

A többi képet itt találjátok: